DebiService Internationaal BV logo
  • Home
  • Debiteurenbeheer
  • Kosten
  • Software
  • Ons team
  • Veelgestelde vragen
  • Ervaringen
  • Contact

login

Niet betalen factuur reden #1

Degene die erover gaat is op vakantie

Niet betalen factuur reden #2

Ik heb er nu geen tijd voor, kan ik even terugbellen?

Niet betalen factuur reden #3

We gaan de factuur binnenkort betalen

Niet betalen factuur reden #4

We hebben de factuur niet ontvangen

Niet betalen factuur reden #5

De factuur klopt niet

Niet betalen factuur reden #6

Degene die erover gaat is ziek

Niet betalen factuur reden #7

De factuur is al betaald

Niet betalen factuur reden #8

We kunnen de factuur niet betalen

Niet betalen factuur reden #9

We hebben een nieuw systeem

Niet betalen factuur reden #10

We wachten nog op een creditnota

Niet betalen factuur reden #11

We hebben met uw collega afgesproken dat…

Niet betalen factuur reden #12

Ons systeem ligt eruit

Je bevindt je hier: Debiteurenbeheer Waarom wij geen incasso's doen

Waarom wij zelf geen incasso’s doen

Wij houden ons alleen bezig met het beheer van debiteuren. We doen dus geen incassotrajecten. De reden hiervoor is simpel. Onze werkwijze richt zich volledig op het voorkomen van incassotrajecten. Zo’n incassotraject is namelijk eigenlijk een indicatie dat het debiteurenbeheer niet heeft mogen baten. Ons motto is dus, wij doen debiteurenbeheer en dat doen we goed. 

Mocht er toch een incassotraject nodig zijn, dan kunnen wij dit natuurlijk wel voor je verzorgen.

Hoe voorkomen wij incasso’s?

Hoe wij dit doen? Wij zijn ervan overtuigd dat incasso’s vaak voorkomen kunnen worden door een doortastende en goede aanpak. Vanaf het moment van het vervallen van de factuur, starten wij met bellen. We beginnen met een vriendelijk verzoek, maar blijven op een consequente en professionele manier bellen tot de factuur is voldaan. Tijdens deze gesprekken maken we concrete betaalafspraken met jouw debiteuren.

Wat als jouw debiteur niet wil betalen?

Soms komt het voor dat jouw klant niet tevreden is over het geleverde product of de geleverde dienst, en daarom een factuur niet wil betalen. Denk bijvoorbeeld aan een meningsverschil over de prijs, onjuiste aantallen of het niet ontvangen van de factuur. Deze klachten registreren wij gedetailleerd met behulp van onze eigen software, om ze vervolgens door te zetten naar jouw eigen medewerkers. Zij kunnen op basis van deze informatie de klacht afhandelen. Vervolgens zullen wij de klant weer benaderen met het verzoek om de factuur te voldoen. 

Afbeelding collegas bij DebiService

Meer over debiteurenbeheer

  • Verlagen DSO
  • verhogen werkkapitaal
  • debiteurenbeheer met relatiebehoud
  • buitenlandse debiteuren
  • debiteurenbeheer software
  • Ondersteuning
  • advisering

Ontvang een vrijblijvend prijsvoorstel.

Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in en je krijgt binnen één werkdag een voorstel per e-mail.
Nathalie van der Plaats
Heb jij ook geen zin in incassotrajecten?
Incassotrajecten zijn niet bevorderlijk voor de klantrelatie. Voorkomen is hierbij beter dan genezen, begin daarom met goed debiteurenbeheer. 
Liever direct persoonlijk contact?

Je kunt ons bereiken op werkdagen tussen 8:30 en 17 uur. Stel telefonisch je vragen of plan direct een kennismaking in.

038 477 58 20

info@debiservice.nl

WhatsApp: 0682383643

Contactgegevens

DebiService International B.V.
Grote Voort 293A
8041 BL Zwolle

T: 038 477 58 20 
E: info@debiservice.nl
WhatsApp: 0682383643    

Feedback Company

Wij zijn door onze klanten beoordeeld met een 9,9/10 en daar zijn wij trots op!

Bekijk alle ervaringen
Openstaande facturen
In veel gevallen zullen je facturen netjes binnen de gehanteerde termijn betaald worden. Maar sommige van je klanten hanteren misschien een ruimere termijn, of betalen pas wanneer er een herinnering wordt gestuurd. De gemiddelde termijn dat jouw facturen open staan, noemen we de gemiddelde betaaltermijn.
Debiteurenbeheer
Debiteurenbeheer omvat alle werkzaamheden binnen jouw bedrijf die ervoor moeten zorgen dat jouw klanten hun openstaande facturen betalen. Het beheer van de debiteuren is een cruciaal onderdeel van je bedrijfsvoering.
DSO
Dagen Saldo Ouderdom (Days Sales Outstanding) is het gemiddeld aantal dagen dat het duurt voordat een factuur betaald wordt na het leveren van product of dienst. Debiservice stuurt op het verlagen van het DSO.
Werkkapitaal
Werkkapitaal wordt berekend door de korte schulden (crediteuren, rekening courant bank) van de korte bezittingen (debiteuren, voorraden) af te trekken. Bij (snel) groeiende bedrijven is er vaak veel behoefte aan werkkapitaal, omdat de kortlopende schulden sneller groeien. Door te zorgen dat debiteuren sneller betalen zorgt Debiservice voor meer werkkapitaal.
Klantrelatie

Een voorbeeld: wanneer je een keuken geleverd krijgt en er mist nog één greepje, dan ga je de factuur nog niet betalen. Als de leverancier vervolgens schriftelijke aanmaningen stuurt word je ontevreden. Wanneer de leverancier je gebeld had om te vragen of alles goed is gegaan kon het probleem direct besproken worden en een snelle betaling volgen.                                       Dit is wat wij doen, bellen in plaats van aanmanen, duidelijke afspraken maken en zorgen dat jouw factuur boven op de stapel komt!

Cashflow
De cashflow is het totaal aan geldstromen van een onderneming over een bepaalde periode. Als onderneming wil je dat er meer binnen komt dan er uit gaat. Door debiteuren sneller te laten betalen dragen we bij aan een positieve cashflow.
Liquiditeit
Liquiditeit gaat over het vermogen van een onderneming om betalingsverplichtingen te voldoen. Debiteurenbeheer richt zich voornamelijk op de korte termijn door te zorgen voor meer werkkapitaal. Dit heeft invloed op de liquiditeit op lange termijn.
Kosten
Uit onderzoek blijkt dat intern debiteurenbeheer gemiddeld meer dan 7 Euro per factuur kost. Omdat wij gefocused zijn op debiteurenbeheer kunnen wij dit voor veel minder doen. Laat onze adviseur jouw besparing berekenen!

© DebiService

  • Cookiebeleid
  • Disclaimer
  • Sitemap

  • Home
  • Debiteurenbeheer
  • Kosten
  • Software
  • Ons team
  • Veelgestelde vragen
  • Ervaringen
  • Contact