DebiService Internationaal BV logo
  • Home
  • Debiteurenbeheer
  • Kosten
  • Software
  • Ons team
  • Veelgestelde vragen
  • Ervaringen
  • Contact

login

Niet betalen factuur reden #1

Degene die erover gaat is op vakantie

Niet betalen factuur reden #2

Ik heb er nu geen tijd voor, kan ik even terugbellen?

Niet betalen factuur reden #3

We gaan de factuur binnenkort betalen

Niet betalen factuur reden #4

We hebben de factuur niet ontvangen

Niet betalen factuur reden #5

De factuur klopt niet

Niet betalen factuur reden #6

Degene die erover gaat is ziek

Niet betalen factuur reden #7

De factuur is al betaald

Niet betalen factuur reden #8

We kunnen de factuur niet betalen

Niet betalen factuur reden #9

We hebben een nieuw systeem

Niet betalen factuur reden #10

We wachten nog op een creditnota

Niet betalen factuur reden #11

We hebben met uw collega afgesproken dat…

Niet betalen factuur reden #12

Ons systeem ligt eruit

Je bevindt je hier: Debiteurenbeheer Debiteuren bellen

Debiteuren bellen

"Debiteuren nabellen? Maar dat vinden mijn debiteuren niet leuk. Dan raak ik mijn debiteuren kwijt en gaan ze naar een ander". Dat krijgen we vaak als argument te horen. Maar juist met debiteuren nabellen gaan de debiteuren het waarderen. De debiteur wordt gehoord en mocht er iets zijn dan kunnen ze dat meteen aan ons kwijt en zorgen wij voor de terugkoppeling naar jou toe. Wanneer er een herinnering per post of mail gestuurd wordt verdwijnt deze vaak onder aan de stapel en door het bellen blijft het bij de debiteur hangen en zal hij in de meeste gevallen veel sneller gaan betalen. Onze ervaring is dat juist het bellen van de debiteuren een positieve  invloed heeft op de betaling en de debiteur waardeert het persoonlijke contact.

 

 

Grafieken op de laptop

Waarom werkt het beter?

Je hebt door het bellen van de debiteur persoonlijk contact met de debiteur en hoe fijn is het om te zorgen dat de factuur betaald wordt voor de klant maar ook om de debiteur tevreden te houden?

 

Debiteur met probleempjes

Een tijd geleden had ik een debiteur aan de telefoon welke ik al een aantal keren had geprobeerd te bellen maar ik kreeg geen telefonisch contact. De aanhouder wint denk ik dan en ja hoor; ik kreeg hem telefonisch te pakken. Er bleken wat gezondheidsprobleempjes te zijn qua zwangerschap van zijn vrouw maar er is een gezonde dochter geboren en de vrouw maakte het inmiddels ook goed. Door deze omstandigheden had meneer even geen aandacht gehad voor de administratie wat ik begrijpelijk vond en ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik het begreep en meneer natuurlijk even een kopie zou sturen. Dit doorgegeven aan de klant en gevraagd of er een extraatje gedaan kon worden. De klant stuurde meneer een kopie en een beer voor de geboorte van zijn dochter. Dezelfde week werd de openstaande factuur betaald.

 

Een tevreden debiteur

Wanneer ik deze debiteur nu spreek heeft hij het er nog steeds over hoe fijn hij dat gevonden had. Dus eigenlijk kun je debiteurenbeheer meteen relatiebeheer noemen.

Meer over debiteurenbeheer

  • verhogen werkkapitaal
  • waarom wij geen incasso’s doen
  • debiteurenbeheer met relatiebehoud
  • buitenlandse debiteuren
  • debiteurenbeheer software
  • Ondersteuning
  • advisering

Ontvang een vrijblijvend prijsvoorstel.

Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in en je krijgt binnen één werkdag een voorstel per e-mail.
Nathalie van der Plaats
Wat levert goed Debiteurenbeheer op?

Veel bedrijven beseffen niet dat actief debiteurenbeheer duizenden Euro's per jaar bespaart. Ik help het jou inzichtelijk maken.

Liever direct persoonlijk contact?

Je kunt ons bereiken op werkdagen tussen 8:30 en 17 uur. Stel telefonisch je vragen of plan direct een kennismaking in.

038 477 58 20

info@debiservice.nl

WhatsApp: 0682383643

Contactgegevens

DebiService International B.V.
Grote Voort 293A
8041 BL Zwolle

T: 038 477 58 20 
E: info@debiservice.nl
WhatsApp: 0682383643    

Feedback Company

Wij zijn door onze klanten beoordeeld met een 9,9/10 en daar zijn wij trots op!

Bekijk alle ervaringen
Openstaande facturen
In veel gevallen zullen je facturen netjes binnen de gehanteerde termijn betaald worden. Maar sommige van je klanten hanteren misschien een ruimere termijn, of betalen pas wanneer er een herinnering wordt gestuurd. De gemiddelde termijn dat jouw facturen open staan, noemen we de gemiddelde betaaltermijn.
Debiteurenbeheer
Debiteurenbeheer omvat alle werkzaamheden binnen jouw bedrijf die ervoor moeten zorgen dat jouw klanten hun openstaande facturen betalen. Het beheer van de debiteuren is een cruciaal onderdeel van je bedrijfsvoering.
DSO
Dagen Saldo Ouderdom (Days Sales Outstanding) is het gemiddeld aantal dagen dat het duurt voordat een factuur betaald wordt na het leveren van product of dienst. Debiservice stuurt op het verlagen van het DSO.
Werkkapitaal
Werkkapitaal wordt berekend door de korte schulden (crediteuren, rekening courant bank) van de korte bezittingen (debiteuren, voorraden) af te trekken. Bij (snel) groeiende bedrijven is er vaak veel behoefte aan werkkapitaal, omdat de kortlopende schulden sneller groeien. Door te zorgen dat debiteuren sneller betalen zorgt Debiservice voor meer werkkapitaal.
Klantrelatie

Een voorbeeld: wanneer je een keuken geleverd krijgt en er mist nog één greepje, dan ga je de factuur nog niet betalen. Als de leverancier vervolgens schriftelijke aanmaningen stuurt word je ontevreden. Wanneer de leverancier je gebeld had om te vragen of alles goed is gegaan kon het probleem direct besproken worden en een snelle betaling volgen.                                       Dit is wat wij doen, bellen in plaats van aanmanen, duidelijke afspraken maken en zorgen dat jouw factuur boven op de stapel komt!

Cashflow
De cashflow is het totaal aan geldstromen van een onderneming over een bepaalde periode. Als onderneming wil je dat er meer binnen komt dan er uit gaat. Door debiteuren sneller te laten betalen dragen we bij aan een positieve cashflow.
Liquiditeit
Liquiditeit gaat over het vermogen van een onderneming om betalingsverplichtingen te voldoen. Debiteurenbeheer richt zich voornamelijk op de korte termijn door te zorgen voor meer werkkapitaal. Dit heeft invloed op de liquiditeit op lange termijn.
Kosten
Uit onderzoek blijkt dat intern debiteurenbeheer gemiddeld meer dan 7 Euro per factuur kost. Omdat wij gefocused zijn op debiteurenbeheer kunnen wij dit voor veel minder doen. Laat onze adviseur jouw besparing berekenen!

© DebiService

  • Cookiebeleid
  • Disclaimer
  • Sitemap

  • Home
  • Debiteurenbeheer
  • Kosten
  • Software
  • Ons team
  • Veelgestelde vragen
  • Ervaringen
  • Contact